Τετάρτη, 29 Ιουνίου 2016


Ντε Νίρο




πίστεψε 
πως την έμαθε
τη φύση των αθρώπω
ο αδαής
αυτή που δεν
υπάρχτηκε ποτέ
πως τηνε γνώρισε
θαρρούσε
στην ατίμια της

είχε ξανά και 
πάλι αποδειχτεί
πως όλα συνεχίζονται
και ζουν μέσω θανάτων
τις ώρες που οτιδήποτε
πεθαίνει
οι ζωντανοί φορτώνουνε
εικόνες μεταλλάξεις
και συμβιβασμούς
και σπουν οι σπόνδυλοί τους
σπούνε στο τέλος και σωριάζονται
στων γαμημένων πεποιθήσεων
το δάπεδο το γλιστερό

έξω κοιτούσε που
στο καροτσάκι ο γέρος
έψαχνε με τον τρόμο μιαν παλάμη
ένα σκυλάκι αρνιότανε να υποταχτεί
στον έκπληχτο τον κύριό του
η πεταλούδα ναποφάσιστη
ίσως υπερκινητική
με πρόβλημα διάγνωστο
το δίχως άλλο
η κλασοπαπαδιά νυπόμονη
στο βρωμερό της έργο
ο αγέρας φθονερός
έπαιρνε σβάρνα τα φυτέματα
η κόλαση δεν ήτανε
ανάγκη να επινοηθεί

έψαλλαν άγγελοι
κύριε νετερόρρυθμε
ελέησον κιμάς
ο τρόπος είναι διάβολος
διαόλια της μαμάς

ακούγονταν 
στον κύριο ψαλμοί
ω ντραμαραμακουίν στο ακρογιάλι
ίδια στορία που εξατμιόταν πάλι
εις το σοκάκι το παλαιουρό
το κάθετο στη λεωφόρο
νοραμάτων



διάολε
ξύπνα να νιφτείς
να σιώσεις το χαλί σου
να το τινάξεις πρότερα
να τιναχτούν οι σκόνες
που σκέψεις ήταν μοναχά
σκέψεις και τίποτάλλο


οι σκέψεις
τυραννίστρες
τον τυράνναγαν
γύρισε δίπλα του
είδε τον νουντλ
που γέλαε 
τον ντενίρο
είπεν πως είναι πια καιρός
καιρός και γω να γείρω




Δευτέρα, 20 Ιουνίου 2016


τα υπολείμματα




όταν
τα οσμίστηκες
έψαξες για χαρτί
να γράψεις
όταν
τα πάτησες
φοβήθηκες για
τις συνέπειες
εν οίκω
όταν
τα ντίκρυσες
απόστρε
ψες τα μάτια
όταν 
ξανά τα είδες
κράτησες την
αναπνοή
 
σύρθηκες
σαν τα ξέπλυνες
στης ματαιότητας
τον αγαστό
κλωβό
στη σόλα
τα υπολείμματα
δε βγαίνουνε ποτέ
η μπόχα τύλιξε
γάζα νωπή το σώμα
όλα κατάρρευσαν
από ένα στραβο
πάτημα



κι αν ήταν σκύλου
πήγαινε καλά

 μα ήταν αθρώπου
μεθυσμένου 
από αηδία








Πέμπτη, 16 Ιουνίου 2016


Μέρα του Μπλούμη: Μανιφέστο




Στη Νυχτόπολη, στη Θηλυκούπολη, στην Τρούμπα του Δουβλίνου, εκτυλίσσεται το κεφάλαιο 15 του Οδυσσέα. Όλοι είναι εκεί, όσοι διαβήκαν τη μέρα του Μπλούμη, του Λεοπόλδου. Κι ο πατέρας κι η σύζυγος κι η κόρη κι οι πόρνες κι η Ζωή κι η Μπέλλα κι οι αστυνομικοί και τα σφυρίγματα κι ο ηλίθιος κι ο Στήβεν κι η Μάριον και οι χασομέρηδες κι η μπαρατζού κι ο εργάτης κι ο σκαφτιάς κι οι αστυφύλακες κι ο κλητήρας και η κυρία Μπέλλινγκχαμ και οι καμπάνες κι ένας σιδεράς και μια εκατομμυριούχος και μια φεμινίστρια και ένας τοποθετητής καμπανών κι ένα αγόρι του ασύλου και τα μωρά και τα νήπια και οι περίεργοι και ο πολίτης και το πλήθος και ο Νταίηβυ Μπερν και η Σίβυλλα με την καλύπτρα και ένα χέρι μέσα από τον τάφο και τα κοριτσάκια της αποστολής φυλακισμένων και η Κίττυ και τα αρσενικά κτήνη και η Φλώρα και το κασκέτο και το γραμμόφωνο και η συντέλεια του κόσμου και οι μακαρισμοί και η φλόγα του γκαζιού και ο μεθυσμένος Φίλιπ και ο εγκρατής Φίλιπ και οι παρθένες και το πόμολο της πόρτας και το ριπίδι και οι περασμένες αμαρτίες και κάποιος μαυριδερός και η νύμφη και τα βάτα και η ηχώ και τα τσουλάκια και ο καταρράχτης και τα θεωρεία των εθνικιστών και τα θεωρεία των ορανγκιστών και οι ώρες και η πιανόλα και η Καίτη η μουνάρα και τόσοι τόσες τόσα ακόμα. Στο τέλος κι ο γιος του Ρούντυ, που πέθανε 11 ημερών. Μέσα στο χάος, διακηρύσσει το μανιφέστο του:



joyceimages


Υποστηρίζω την αναμόρφωση των δημοτικών ηθών και τας δέκα εντολάς εις την καθαράν και απλήν μορφή των. Στον καθένα και ένα λυχνάρι του Αλαντίν. Την ενότητα όλων, εβραίων, μουσουλμάνων και εθνικών. Τρία στρέμματα γης και μια αγελάδα στα φυσικά τέκνα. Πολυτελείς αυτοκίνητες νεκροφόρες. Υποχρεωτική χειρωνακτική εργασία για όλους. Όλα τα πάρκα ανοιχτά εις το κοινό επί εικοσιτετραώρου βάσεως. Ηλεκτρικά πλυντήρια πιάτων. Εξαφάνισιν της φυματιώσεως, της επιληψίας, του πολέμου και της επαιτείας. Γενικήν αμνηστίαν, καρναβάλι άπαξ της εβδομάδος με άδεια χρησιμοποίησης μάσκας, βραβεία για όλους, εσπεράντο της παγκοσμίου αδελφότητος. Δεν θα ανεχθώμεν πλέον τον πατριωτισμόν των καφενείων από απατεώνες σελεμιστές ποτών. Χρήματα για όλους, ελεύθερος έρωτας, εκκλησία λαϊκή, ελεύθερη, μέσα σ' ένα κράτος ελεύθερο και λαϊκό. 


 στη μετάφραση του Σωκρ. Καψάσκη (εκδ. Κέδρος)



Matisse-Circe