Έπεσε Παναγιά πολλή, Μαντόνα, ω Μαντόνα·
και η Μαντό τραγούδησε σούφι ρουμί σανσόν. Α!
Μια παλιά, αδημοσίευτη από το Νοέμβρη του 2011, ανάρτηση
καλοκαιριάτικα
ΔΕΡΒΙΣΗΔΕΣ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΙΑΔΕΣ
Δέκα δερβίσηδες μπορούν να κοιμηθούν κάτω από μια κουβέρτα·
όμως δυο βασιλιάδες δεν μπορούν να βασιλεύουν σε μια χώρα.
Ένας ευσεβής άνθρωπος μπορεί να φάει το μισό ψωμί του
και να δώσει το άλλο μισό στους δερβίσηδες.
Όμως ένας βασιλιάς, αν κι έχει ένα βασίλειο,
θέλει να κυριεύσει τον κόσμο.
Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΚΙ Ο ΔΕΡΒΙΣΗΣ
Ένας άνθρωπος ονειρεύτηκε
πως ένας βασιλιάς πήγε στον παράδεισο
και πως ένας δερβίσης πήγε στην κόλαση.
«Πώς είναι δυνατό αυτό;» μονολόγησε.
και πως ένας δερβίσης πήγε στην κόλαση.
«Πώς είναι δυνατό αυτό;» μονολόγησε.
Τότε μια φωνή ακούστηκε να λέει:
«Ο βασιλιάς πήγε στον παράδεισο,
«Ο βασιλιάς πήγε στον παράδεισο,
επειδή σεβάστηκε τους δερβίσηδες·
ο δερβίσης πήγε στην κόλαση
ο δερβίσης πήγε στην κόλαση
επειδή συμβιβάστηκε με τους βασιλιάδες».
Η ΚΑΤΑΧΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Η κατάχτηση του κόσμου απ’ άκρη σ’ άκρη,
αξίζει λιγότερο από μια σταγόνα αίμα πάνω στη γη.
αξίζει λιγότερο από μια σταγόνα αίμα πάνω στη γη.
του περιπλανώμενου δερβίση Σεΐχη Σααντί του Σιράζ (1184-1291).
(από το βιβλίο του Γιάννη Υφαντή οι Μυστικοί της Ανατολής)
Ahmad al-Tuni- Alam
by feverish00
Δέκα δερβίσηδες
μαζί κάτω από μια κουβέρτα.
Κουράστηκαν,
πλαγιάσανε, κοιμήθηκαν αβέρτα.
Κάποιος διαβάτης ευσεβής
τούς βρήκε να πεινάνε
και το μισό του
το ψωμί τούς έδωσε να φάνε.
Φτωχός δερβίσης
έτρεχε πίσω απ’ τους βασιλιάδες·
στην κόλαση τον
ρίξανε γι αυτούς τους τεμενάδες.
Δερβίσηδες
σεβάστηκε μόνο ένας από δαύτους
και πήγε στην
Παράδεισο. Στ’ άλλα βασίλεια, κλαύτους.
Πάντα καθένας
βασιλιάς θέλει να κυριέψει
όλο τον κόσμο. Τη
ζωή, έτσι θαρρεί θα κλέψει.
Μα η σταγόνα του αίματος
το χώμα που ποτίζει
απ’ την κατάχτηση
της γης περσότερον αξίζει.
Ercan Irmak Tekbir
by AdiosZapata
http://www.youtube.com/watch?v=QHOCIhIlB9U&playnext=1&list=PLD3E7E7F6E80354B7&feature=results_video
ΑπάντησηΔιαγραφή«L’ âme des jeunes n’est pas libérée des passions; elles les dominent et étendent leur empire sur tous les membres. S’ils frappent des mains, les désirs de leurs mains se libèrent, s’ils frappent du pied, les passions de leurs pieds diminuent. Ainsi les passions de leurs membres s’atténuent, et ils parviennent à se préserver eux-mêmes des grandes fautes. Il vaut mieux que les passions se libèrent durant le samâ’ que de faire des péchés capitaux»
(Αsrâr at-towhid:223)
στο: Jean During, Musique et extase. L’ audition mystique dans la tradition soufie, Paris 1988, 77.
..δηλαδή για τον σημερινό δυτικό κόσμο μάλλον το samâ’ ισοδυναμεί με τη ραπ!
http://www.youtube.com/watch?v=totDCUm96Qk&feature=related
φίλη
υ.γ. εξαιρετική η ποιητική μεταγραφή
Εξαιρετικό σχόλιο και μουσικές προτάσεις.
Διαγραφή