Ενώ αποδόθηκαν τα μέγιστα
τα τηλεύσημα στους αγανακτισμένους,
έμελε μετά τη 15η Ιουνίου,
ημέρα της καθολικής κοινοβουλευτικής αβεβαιότητας,
να παραχωρηθεί και πάλι,
πανηγυρικά,
το σκήπτρο της τηλεοπτικής αγωνίας,
του αίσχιστου θεάματος,
στους φθισικούς αυτουργούς του μελοδράματος.
Η αγωνία για την εθνική συνεννόηση,
υπερκέρασε την «αγωνία αυτού του τόπου για ζωή».
τα τηλεύσημα στους αγανακτισμένους,
έμελε μετά τη 15η Ιουνίου,
ημέρα της καθολικής κοινοβουλευτικής αβεβαιότητας,
να παραχωρηθεί και πάλι,
πανηγυρικά,
το σκήπτρο της τηλεοπτικής αγωνίας,
του αίσχιστου θεάματος,
στους φθισικούς αυτουργούς του μελοδράματος.
Η αγωνία για την εθνική συνεννόηση,
υπερκέρασε την «αγωνία αυτού του τόπου για ζωή».
Η δε αριστερά,
ζητά επίμονα εκλογές,
παρότι
«το γενικό εκλογικό δικαίωμα
παραδίνει την πολιτική εξουσία
στις τάξεις
που επιδιώκει να διαιωνίσει
την κοινωνική σκλαβιά τους 1».
ζητά επίμονα εκλογές,
παρότι
«το γενικό εκλογικό δικαίωμα
παραδίνει την πολιτική εξουσία
στις τάξεις
που επιδιώκει να διαιωνίσει
την κοινωνική σκλαβιά τους 1».
Playing for Change, Gimme Shelter (R. Stones), by PlayingForChange
Και ξεχνά ότι
«Οι άνθρωποι δημιουργούν την ίδια τους την ιστορία,
τη δημιουργούν όμως όχι όπως τους αρέσει,
όχι μέσα σε συνθήκες που οι ίδιοι διαλέγουν,
μα μέσα σε συνθήκες που υπάρχουν άμεσα,
που είναι δοσμένες
και που κληροδοτήθηκαν από το παρελθόν.
Η παράδοση όλων των νεκρών γενεών
βαραίνει σα βραχνάς στο μυαλό των ζωντανών
Και όταν ακόμα οι ζωντανοί
φαίνονται σαν ν’ ασχολούνται
ν’ ανατρέψουν τους εαυτούς τους και τα πράγματα
και να δημιουργήσουν κάτι που δεν έχει προϋπάρξει,
σ’ αυτές ακριβώς τις εποχές της επαναστατικής κρίσης
επικαλούνται φοβισμένοι
τα πνεύματα του παρελθόντος στην υπηρεσία τους,
δανείζονται τα ονόματά τους,
τα μαχητικά συνθήματά τους,
τις στολές τους,
για να παραστήσουν
με την αρχαιοπρεπή αυτή σεβάσμια μεταμφίεση
και μ’ αυτή τη δανεισμένη γλώσσα
τη νέα σκηνή της παγκόσμιας ιστορίας 2».
«Οι άνθρωποι δημιουργούν την ίδια τους την ιστορία,
τη δημιουργούν όμως όχι όπως τους αρέσει,
όχι μέσα σε συνθήκες που οι ίδιοι διαλέγουν,
μα μέσα σε συνθήκες που υπάρχουν άμεσα,
που είναι δοσμένες
και που κληροδοτήθηκαν από το παρελθόν.
Η παράδοση όλων των νεκρών γενεών
βαραίνει σα βραχνάς στο μυαλό των ζωντανών
Και όταν ακόμα οι ζωντανοί
φαίνονται σαν ν’ ασχολούνται
ν’ ανατρέψουν τους εαυτούς τους και τα πράγματα
και να δημιουργήσουν κάτι που δεν έχει προϋπάρξει,
σ’ αυτές ακριβώς τις εποχές της επαναστατικής κρίσης
επικαλούνται φοβισμένοι
τα πνεύματα του παρελθόντος στην υπηρεσία τους,
δανείζονται τα ονόματά τους,
τα μαχητικά συνθήματά τους,
τις στολές τους,
για να παραστήσουν
με την αρχαιοπρεπή αυτή σεβάσμια μεταμφίεση
και μ’ αυτή τη δανεισμένη γλώσσα
τη νέα σκηνή της παγκόσμιας ιστορίας 2».
Σημειώσεις:
1. Οι ταξικοί αγώνες στη Γαλλία από το 1848 ως το 1850
2. Η 18η Μπρυμαίρ του Λουδοβίκου Βοναπάρτη
1. Οι ταξικοί αγώνες στη Γαλλία από το 1848 ως το 1850
2. Η 18η Μπρυμαίρ του Λουδοβίκου Βοναπάρτη
(από τη σκονισμένη παιδική μου βιβλιοθήκη)
Εκδόσεις Γνώση (άγνωστο πότε)
«Μετέφρασε επιτελείο μεταφραστών»
Εκδόσεις Γνώση (άγνωστο πότε)
«Μετέφρασε επιτελείο μεταφραστών»
δεν ειμεθα ετοιμοι για κατι ριζικα νεον, φρονω...
ΑπάντησηΔιαγραφήφρόνιμα φρονείς, βρίσκω...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι το πρόβλημα καθόλου διαφορετικό σήμερα...; Για μια ακόμα φορά οι πεθαμένοι περπατάνε ανάμεσά μας - κατά ειρωνικό τρόπο τυλιγμένοι με ο όνομα του Μαρξ, του ανθρώπου που προσπάθησε να θάψει τους νεκρούς του δέκατου ένατου αιώνα.
ΑπάντησηΔιαγραφήμε ευαχαιστηση παρατηρω την ανελιξη του Μπλγκ αγαπητε ΣΥΜΠΕΘΕΡΕ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ. Περιέλιξη είναι. Με σφίγγει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα παιδιά να μην τα ρωτήσουμε;
Βάζουμε και τίποτα πιο εμπορικό (Marx, Rolling Stones κλπ), μπας και κονομήσουμε καμιά διαφήμιση, ν' αυγατίσουμε την προίκα.
ΑπάντησηΔιαγραφή